sobota, 20 grudnia 2014

Odliczanie

Katarzyna Tchórz 

Szukam siebie w prostych czynnościach.
Rozpalanie, parzenie, ale mieszka nam się świetnie.
Nie jestem mechaniczna, nie rozumiem dlaczego
suche odpowiedzi wciąż zaskakują filologów. Podobno
nie radzę sobie z emocjami, rozjeżdżam się. Jeszcze
jeden krok i świadomość zawiśnie na końcu zwiędłych
szyjek.

Ciemność wciąż nie na miejscu, w złej fazie,
do której nie dochodzimy. Odpływają rybie domy,
odlatują ptasie trele. Spirale liści, wiatr układa ziarna,
kiedy nie podglądam wyobraźni. Wtedy zaprzeczam,
że zasnęłam.

W klimacie przepełnionym wilgocią wąziutkich nor,
owadzich kryjówek. Nie przeliczam ich, nie wstrzymuję
dźwięku kołatek. Świat budzi mnie w porze nie do wytrzymania.
Jeden, dwa, trzy.

16 komentarzy:

  1. Nikt pośród moich najbliższych, nie radzi sobie tak dobrze z emocjami jak Ty. Przetwarzasz natychmiastowo, zacierasz,uciszasz, żyjesz dalej znajdując się w swojej codzienności. Uczę się tego od Ciebie. Chciałabym kiedyś usłyszeć, że pilną uczennicą jestem, żeby mój wewnętrzny głos przyfrunął jak ryby i bezgłośnie w trelach przyśpiewał. Chciałabym mieć kozę, albo chociaż kominek w którym mogłabym sama budzić ciepło. Przyglądać się jak ogień tańczy.
    <3
    http://youtu.be/RyfX-SmS97w

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękna muzyka...wzajemnie BP, myślę, że wszystko jest możliwe... I ja się uczę od Ciebie, bardzo to lubię, dziękuję ♥

      Usuń
  2. W tych prostych czynnościach, kiedy się na nich skoncentruję,tak jak Ty odnajduję siebie. Myję szklankę - ciepła woda przepływa między palcami, dzięki tej wodzie odnajduję czucie w rękach. Światło załamuje się na krawędzi błyszczącej szklanki - jaka piękna tęcza. Pachnie zaparzona kawa, pierwszy gorący łyk spływa do wnętrza - nie jestem w środku pusta. Kiedy się sobie przyjrzeć z bliska - jestem.
    Przyglądam się sobie też dzięki Tobie Małgosiu :)

    Jak to dobrze, że wywalczyłam ze sobą powolne poranki sam na sam - cena jest nie mała - piąta rano :)
    Uściśnień krocie załączam , B

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piąta rano... czasami o tej godzinie zasypiam...opowiadamy o sobie, bardzo lubię, kiedy dzielisz się ze mną swoimi odczuciami. Uśmiechy i uściski

      wciąż i wciąż

      em

      Usuń
    2. Czasem łączy nas więc piąta rano - kontynuujesz moje sny :)
      Jesteś w swoich wierszach, choć oczywiście nie należy utożsamiać podmiotu lirycznego :) dzielisz się sobą, więc tak jakoś naturalnie odpowiadam na Twoją wyciągniętą rękę. Bardzo to lubię M :)

      uściski znów , B

      Stare bombki, które zmieniły dom, aby czekać na pierwszą gwiazdkę w Twoim oknie - piękne .

      Usuń
  3. Też ten problem z emocjami mam... i poza tym czytało się dobrze, choć chwilami boleśnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Prostymi czynnościami zazwyczaj się uspokajam, wyciszam szalejące myśli.
    Zaraz będę ubierać drzewko. Pewnie znów się strasznie pokłuję, ale lubię :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie, a ja kupiłam dwie stare bombki i zawiesiłam w oknie, marzę o więcej :)

      Usuń
  5. zawsze twierdziłam, że w prostocie siła... ♥

    OdpowiedzUsuń
  6. (....)Każda czynność, którą wykonuję nosi mój ślad. Nadaję jej smak, barwę, ton, kształt.
    Potrzebuję ich a może to i one potrzebują mnie. Wzajemność.
    Podglądam wyobraźnię. Jest częścią mnie. Dobrze jej ze mną, bo nawet nocą nie zasypia, buszuje w snach. Emocje mieszkają od kiedy pamiętam. Czasem się przepychają i kłócą. Staram się je jakoś pogodzić. Oddaje głos tym radośniejszym. Bolesne wyciszam. Piosenką. Wierszem. Rozmową.(...)

    A Tobie dziękuję, że jesteś prawdziwa!!!:*:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sunrise, myślę że naturalność, to nasz ogromny atut :*

      dziękuję pięknoto

      Usuń
  7. Najlepiej odnaleźć siebie w codzienności. A emocje? Z niektórymi każdemu z nas trudno jest się zmierzyć, ale najgorsze, gdy inni wiedzą lepiej niż my sami, czy sobie z emocjami nie radzimy. Ściskam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ściskam Iva... Wszystko, co dotyczy nas, stanowi prawdę o emocjach, więc najlepiej nie zwracać uwagi na tych innych, wiedzących lepiej :)

      Usuń