wtorek, 9 kwietnia 2024

Okno



 

Narzędzie mowy opisuje poetykę okolicy, drobny element,
przeżywający konflikt pokoleń, niezrozumienia i wielu dramatów.
Powiązania. Wizja życia. Stworzonego z separacji i wrażeń,
z podziału na wychodzących i pozostających w domu. 

Pracujących zdalnie i swobodnych. Wychodzących przez drzwi
albo przez okno. Balansujący na krawędzi parapetu. Jak pan, pani. 

Piszę to na czczo, przed pierwszą kawą. Powinnam użyć połowy słów,
lub topić je w kałużach. Nigdy nie będzie już takich kałuż jak dawniej.
Słodkiego deszczu, pachnącego kwiatami akacji, lepkiego nektaru.
Synonimicznych opowieści o rzeczywistości. Powiązań zdarzeń,
spójności, spełnienia.


12 komentarzy:

  1. Poetyka mojej okolicy to park rododendronów, pełen nie tylko rododendronów, ale i tulipanów.
    Bardzo chciałabym pracować w home office, mniej byłoby balansowania na krawędzie parapetu, niż kiedy pracowałam swobodnie :)
    Przed pierwszą kawą! Podziwiam. U mnie musi być chociaż pierwsza woda z cytryną i imbirem, polecam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Woda z cytryną i imbirem - to coś dla mnie, dziękuję :) Park rododendronów i tylipany - piękny widok :) Uściski

      Usuń
    2. każdego ranka zapominam o wodzie z cytryną i imbirem...dobrze, że o zwykłej nie zapominam.
      kawy nikt i nic mi nie zastąpi, nie zabierze, zasypiam z myslą, że rano napije sie kawy :-)
      park rododendronów i tulipanów, to brzmi wysmienicie.

      Usuń
    3. Z kawą mam podobie, wszędzie czuję kawę...

      Usuń
  2. zdalnie bym chciała. a z drugiej strony wychodze do ludzi...

    OdpowiedzUsuń
  3. Niby każdy ma swoje okno, a wszystkie one bardzo podobne do siebie, a nawet - jak się dobrze temu przyjrzeć - takie same :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ważne być mieć własne okno i przez nie wyglądać :P

      Usuń
  4. Tak...
    „Nigdy nie będzie już takiego lata, bo nad horyzontem błyska się i słychać szczęk żelaza”, a i wiosny już takiej jak dawniej nie będzie.
    M

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mama powiedziała mi wczoraj, że ścięto akację, moje ukochane drzwo z ulicy, po której biegałam w dzieciństwie.

      Usuń
    2. Przykro mi, bo i drzewa żal i Ciebie.
      M

      Usuń
    3. Betonoza, to myślenie ludzi, bo muszą zamiatać chodnik, a jesienią liście im przeszkadzają. Życie bez szerszej świadomości.

      Usuń