środa, 1 stycznia 2020

2020




Nigdy nie lubiłam zabawowych Sylwestrów, wyskokowych imprez, przebieranek, zwijania się i wyginania. Spowolniony poranek. Po prostu 1 stycznia. Już po śniadaniu, za chwilę spokojnie poproszę o kawę plujkę i kawałek tortu tiramisu. Telefon zostawiłam w sypialni, celowo. Dzisiaj nie dotyczy mnie czas, daleki świat. Nic nie ubijam, nie ugniatam, nie ruszam się z miejsca. Chociaż wyczuwam pod palcami coś zlepionego z przeszłych lat. Następny rok powtarza to samo, tylko na nowo. Dłuższe dni, krótsze noce. Czasami wstanę by coś opowiedzieć, uznać ważne, zignorować banialuki. Zajmie mi to trochę czasu, ale nie wszystko jednocześnie. Po kolei.

19 komentarzy:

  1. Margot niech ten rok będzie łaskawy, spokojny i zdrowy dla Ciebie i Twoich bliskich. Wszystkiego dobrego!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zamiast komentarza sylwestrowonoworocznego dwa tekściki:
    tekst :
    Charles Bukowski

    dokładnie o północy
    z 1973 na 1974
    w Los Angeles
    zaczął padac deszcz
    na liście palmy za moim oknem.
    wystrzeliły petardy i ztrąbiły klaksony
    niebo zagrzmiało.

    poszedłem spać o 9 wieczorem
    wyłączyłem światło
    nakryłem sie pościelą -
    ich radość, ich szczęście,
    ich okrzyki, ich papierowe kapelusze,
    ich limuzyny, ich kobiety
    ich amatorskie pijaństwo ...

    witanie Nowego Roku zawsze mnie przeraża.

    życie nie ma pojęcia o latach.

    teraz klaksony umilkły
    umilkły petardy i burza
    wszystko skończyło się w pięć minut ...
    słyszę jedynie deszcz spadający
    na liście palmy
    i myślę że
    nigdy nie zrozumiem ludzi,
    ale udało mi się przeżyć

    i tekścik mój:

    31 grudnia /Łośno/

    Nie takie muzyki
    i nie takie pląsy
    nocy dzisiejszej
    nie takie uśmiechy
    i życzenia

    I nie takie zapomnienia

    A ja ?

    Ja tutaj
    w moim lesie
    prawie sam

    Bachowe chorałów nutki ze mną
    i gwiazdy milczące, obojętne
    w kołowaniu wszechświata
    bezwiedne

    Śnieg sypie
    9

    Pozdrowienie i życzenie Tobie i Twoim bliskim i Tym, którzy Tutaj w tym pieknym, mądrym miejscu!m.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz przyjazne życie z lasem, to miłe :* wiersze o życiu. Uściski Marku

      Usuń
  3. Margo język mi uciekł jak zobaczyłam ten tort a my pyszny sernik chałwowy zostawiliśmy uciekając rano do domu...
    Dobrego roku, żeby sie spełniały oczekiwania a podli ludzie i podłe typki poszły precz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do tego, to bezglutenowy biszkopt :P dziękuję za dobre życzenia, wzajemnie kochana, wzajemnie :)

      Usuń
  4. Życie nie ma pojęcia o latach. Przynajmniej moje. Ale kawa i ciacho zawsze ma sens :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Co tam ciasto! Kubek piękny, zapewne fajansowy. Może nawet rękodzielny. Śliczny!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ponoć dobrze zacząć Rok jest sprawą konieczną:)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mysle tak samo o tych wygibasach sylwestrowych...otoczenie jdnak wymusza na mnie to ubijanie i ugniatanie a z checia przyjelabym las i bachowe choraly. Ide sobie zrobic kawe i zjesc kawalek karpatki, do robienia ktorej zmusily mnie moje wnuczki portugalskie..
    Najlepszego Roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla wnuków to nawet gibać się można, byle z nimi :) wszystkiego dobrego Grażyno :)

      Usuń
  8. Bądź sobą, Margot, przez cały rok.

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudowny zestaw śniadaniowy na 2020 rok 😀

    OdpowiedzUsuń