sobota, 24 marca 2018

"chorzy, [na] których można liczyć" - Bachmann





Tłumaczyłam dzisiaj dziewczynom z Brazylii czym jest "czarny piątek" w Polsce. Wszędzie mamy, my kobiety, tak samo źle. W czasie oceny portfolio poczułam niechęć od "Pani zajmującej się rysunkiem". Dlatego, bo zawsze po tej drugiej stronie są kobiety, którym na innych kobietach nie zależy. Taka ludzka uroda. Bo jedna osoba, kiedy dostrzega odrobinę talentu, będzie uśmiechnięta, miła i szczera, zadowolona i usatysfakcjonowana, a druga, do bólu zgryźliwa i nieszczera. Uroda homo sapiens bywa fascynująca. Lata obserwacji nauczyły mnie, że nie należy reagować i nie dać po sobie poznać, że dotykają nas obraźliwe stwierdzenia. Chociaż zdobyłam się na asertywność i powiedziałam Robowi, że nie lubię, kiedy mówi do mnie "dolly". Wyprowadzał mnie tym z równowagi, teraz rozmawiamy i nawet bezbłędnie wymawia moje imię. Czuję, że nie robił tego celowo. Teraz, mam wrażenie, pragnie nadrobić to, co stracił w moich oczach. I dobrze, nie mam litości dla podłych ludzi, a dla dobrych zawsze będę dobra. Zaczynam dwa tygodnie urlopu. Czy się cieszę? Mam dwie kobyłki do napisania, jedną na 7 tys. znaków, drugą na 8 tys. Jednak jakoś to będzie. 

Pytanie o tożsamość wciąż mi towarzyszy. Porusza. Czasami do łez. 

PS

Paddy na dzisiaj - nie chwalmy dnia przed zachodem słońca. Fakt, semestr jeszcze się nie skończył. 


20 komentarzy:

  1. Pytania o tożsamość, o to kim i jaka jestem mam ciągle na końcu języka. Niech pisanie płynie spokojnie i pewnie 😚

    OdpowiedzUsuń
  2. nie wszędzie Margo, nie wszędzie. W liberalnych demokracjach, w krajach gdzie wolność wyboru jest szanowana, gdzie nie ma szariatu KAŻDEGO, jest im lepiej.
    Gdzie państwo się nie wpiernicza zanadto a kościół nie pcha lepkich łap w twoje majtki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym rzecz, że nawet w liberalnym państwie są okropni ludzie, którzy niw traktują kobiet na równi z mężczyznami.

      Usuń
    2. jest jeszcze tyle do zrobienia ...to traktowanie z pobłażankiem, to zdrabnianie imion, to pożeranie wzrokiem, to klepanie po tyłku...
      i nierówne płace i ostrożnośc w zatrudnianiu, bo przecież ciąża, potem bachory podczas gdy sam jeden z drugim oczywiście rodziny i bachory posiada...a tu w kraju tutejszym ciągłe restartowanie i zaczynamy od początku...noż kurwa

      Usuń
    3. Tak, chłopcy za to samo czesto dostają więcej... A wiesz, że królowa w koronie, dostała mniejszą pensję od męża, bo niby Filip jest bardziej popularnym aktorem, co za bzdura. Takie argumenty też mnie nie przekonują. Ludzie są napuszeni, a celebryci dodatkowo psują świat. Oczywiście są wyjątki, ale co z tego, kiedy nikt ich nie słucha... idę, kisses

      Usuń
  3. Nie ma nic gorszego od narzucania swojego światopoglądu innym i uważanie, że jest jedynie słuszny i musi być prawnie uregulowany. Nie daje wyboru. Tak ma być i koniec, to ich myśl :(((

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pogarda wobec kobiet... mam nadzieję, że jednak kobiety odmówią posłuszeństwa i zrobią porządek z całym tym mizoginicznym towarzystwem.

      Usuń
  4. Najgorsze w tym wszystkim jest wszechogarniające uczucie bezradności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, za każdym razem, kiedy o tym myślę ciężko wzdycham.

      Usuń
  5. łzy niech suszy wiatr i sen, pozdrówka :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakże bardzo na czasie to co przeczytałam. Przedwczoraj napadłam moją koleżankę za "dowcipne" komentowanie mojego wyglądu. Zrobiłam to publicznie, w tym samym gronie, w którym zaczynała żartować moim kosztem.
    Straciłam twarz i koleżankę. I grono pewnie też. Żałuję ale i nie żałuję. Siedzieć i nie reagować kolejnych 15 lat? Opcja reagować ale już nie siedzieć zwyciężyła bez pytania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takich przyjaźni i grona znajomych nie żałuj. Zerwałam kilka razy znajomość z ludźmi właśnie z podobnego powodu. To strata czasu, a przecież o czasie już wiemy, jak działa. Zwyczajnie nie mamy go dla takich ludzi. Moim zdaniem nie straciłaś twarzy, mądry zrozumie, z głupim nie ma sensu iść dalej. Pozdrawiam cieplo ❤️

      Usuń
  7. Cała współczesna polityka w Polsce opiera się na podkreślaniu i pielęgnowaniu tożsamości. Myślę, że blokuje to możliwość porozumienia i wzmacnia podziały.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polityka, to jakieś szaleństwo, gdzie w dyskusję wchodzą politycy, nie ma porozumienia.

      Usuń
  8. Pytanie o tożsamość można sobie zadawać też na własnym podwórku które ktoś Ci przemebluje ze szczętem. I zawsze- jeśli już Cię dopada- to boli.

    OdpowiedzUsuń
  9. To bardzo bardzo smutne, że nie ma miejsc wolnych od takich zachowań, ale jak sama często podkreślasz, jesteśmy ludźmi, dlatego wymagajmy od siebie i jak mamy odwagę, to również od innych. W piątek byłem z żoną protestować. Wiele kobiet jednak jest biernych. A Kaja Godek? Matka trojga, a zupełnie nie przebywająca z dziećmi? Fascynujące, kiedy widać, że całe dni spędza w sejmie lub z ONR, na ulicy, a opowiada herezje o dzieciach nienarodzonych. A jednak ludzie wierzą jej. To jakiś fanatyzm.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zajrzałam na jej twweta i zostałam zablokowana, a w zasadzie nic nie zrobiłam, lajknełam post Węglarczyka. Więc jeżeli chodzi o Kaję Godek, to nie rozumiem o co jej chodzi.

      Usuń