sobota, 8 kwietnia 2023

Enjoy the Easter



6 dużych jaj

3/4 szklanki cukru

1 i 1/2 szklanki mąki pszennej

1/2 szklanki ziemniaczanej

1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

250 gr rozpuszczonego masła śmietankowego

sok z jednej cytryny i dwie łyżki kandyzowanej skórki z cytryny lub otarta skórka cytryny / lepiej smakuje kandyzowana skórka

jajka ubijasz na sztywną masę i dodajesz porcjami cukier, ubijasz, później powoli na niskich obrotach wchodzi mąka z masłem na przemian i jak zobaczysz, że zaczyna lekko opadać, dodajesz resztę mąki, masła, sok z cytryny skórkę i mieszasz szpatułką delikatnie, formę smarujesz masłem i posypujesz mąką, pieczesz 40/45 min w 170 stopniach na termoobiegu. Przekładasz na talerz, kiedy jest jeszcze ciepła.

lukier

zagotowany sok z połowy cytryny, albo nawet ciut więcej, to zależy, ile chcesz uzyskać lukru i kilka łyżek cukru pudru, jak będzie miał konsystencję kisielu i będzie już letni, połową oblewasz babę, do reszty dajesz porozrywane maliny, mieszasz i oblewasz różowym lukrem malinowym. Możesz ułożyć maliny na wierzchu i je lekko polać lukrem, jest to tak świetne połączenie smakowe, że ja już innej babki robić nie będę :)


10 komentarzy:

  1. I jak pięknie urosła. Dobra babka nie jest zła:)
    Pozdrawiam wiosennie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrych świat wiosennych i dobrego świętowania :-) ja zrobiłam wczoraj semifreddo. mam nadzieje, że wyszło ))
    Teatralna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O raju, brzmi smakowicie, miej przyjemny tydzień 🌷🌷🌷🌷

      Usuń
  3. Dobrych Świąt Małgosiu 🐥🐥🐥🐥
    Wesołego Alleluja 🌷🌷🌷🌷🐓🐓🐓

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkiego pięknego po świętach 🌷🌷🌷🌷

      Usuń
  4. Uwielbiam takie wypieki :D Wesołych Świąt :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobrych po-Świąt, Margot. Bądź. Raduj. Kochaj i bądź kochana.

    OdpowiedzUsuń