środa, 18 listopada 2020

Naga prawda





Dziękuję moim bliskim, znajomym i nieznajomym za pomoc poetce w potrzebie. Wiem, że minister kultury rozdał 400 mln. Nie wiem, czy potrafię zrozumieć pomoc tym, którzy mają dochody na poziomie kilku milionów, a pozostawianie samych sobie pojedynczych ludzi, którzy utracili niewielkie dochody i nie potrafią prosić albo nie wiedzą, jak się w tej sytuacji odnaleźć, uważam za bezduszne. Pytaliście mnie, czy znam osobę, której pomagam, nie znam, ale uznałam, że to bez znaczenia, nie można się odwracać od człowieka, kiedy wszyscy inni z powodu Covidu potrafią jedynie utyskiwać i nie zauważają drugiego człowieka. Najbardziej drażnią mnie niektóre kobiety (na szczęście, to pojedyncze przypadki), dużo mówią o feminizmie, humanizmie, pomocy, promocji poezji kobiecej, a kiedy jedna z nas spada w przepaść, nikt nie próbują jej dostrzec i wychodzi na to, że te fantastyczne slogany, które od lat głoszą, to puste, nic nieznaczące frazesy. Antologie, książki, udawanie zainteresowania, promowanie siebie, narcyzm, egocentryzm. Kiedy trzeba opublikować wiersz poetki, piszą do niej, przyślij, ale za darmo, bo my wszystko non-profit, ale w momencie kryzysowym od poetki odwracają się tyłem, zajmując jedynie sobą. Wiem, że wyjście ze strefy komfortu jest trudne dla tych wszystkich pań, ale napiszę wprost, jesteście zakłamane. Rozumiem, że nie macie pieniędzy, ale udostępnienie informacji nic was by nie kosztowało, a jednak udałyście, że nie ma sprawy, ale wiersz przyślij do promocji waszej strony… Poetka w kryzysie, to nie wasz problem. Odwracanie wzroku wychodzi wam idealnie, a wystarczyło zrezygnować z jednej kawy, butelki wina, kostki masła i te pieniądze przeznaczyć na osobę, którą tym gestem ratujemy przed bolesnym upadkiem. 

A o moich kolegach poetach, to nawet nie wspominam, z resztą od dawna wiem, na kogo z Was mogę liczyć. Tym razem było podobnie.



3 komentarze:

  1. Umknęła mi ta informacja na Twoim blogu. Chyba, że zamieściłaś ją gdzie indziej. Jeśli to jeszcze aktualne i trzeba kogoś wspomóc, to daj znać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, mogło Ci umknąć, bo akcja odbywała się na FB :* wyślę @ i dziękuję

      Usuń
  2. mi też poślij @ - ja nie mam FB
    marek

    OdpowiedzUsuń