wtorek, 7 lutego 2017

Mleczne dziecko



Odpowiadam na ślady. W Europie, poza nią, wszędzie tam,
gdzie wiatr i brak braków. Właściwie nie ma takiego miejsca.
Na skórze nadmiar czekolady – o, tam i tam.
Nie możesz oddychać? Świst.

Później wyciągniesz ze słoika nutellę. Palcem.
Ludzie umierają bezgłośnie. Przynajmniej nie czują
zapachu intensywności powagi, z jaką wypowiadamy
sentencje. Wciskam pięć razy „w”, a powinnam „e”.
Obok siebie. Jesteśmy obce.

Wielkie krainy bydła, znalezisk, dawnych miast. Oni wiedzą,
one widzą, potem zacznę malować. U schyłku. Można wszystko
wymarzyć, zaciekawić przyjaciół, wymazać. Przeciągnąć ręką po białych
grzbietach koni. Pozwoliłam im zatrzymać się w locie, przy hinduskiej
ulicy. Ożywiamy smaki, bez wyrzutów sumienia. I nie mdli cię.

Wciąż myślę, że to unik. Wykwit. Wyciąganie płatków, jednego
po drugim. Wychodzenie zza firanki na śnieg, jakbyś była
zrobiona z pobladłej krwi i tiulu. Bez siły. Przezroczysta.

20 komentarzy:

  1. Już się zastanawiałem, gdzie przepadłaś. A tu proszę, powrót z doskonałym wierszem. Warto było czekać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się, że wróciłaś z wierszem. Brakowało mi Twojej metafizyki w słowach:*

    OdpowiedzUsuń
  3. Małgoś jak miło Cię spotkać przy hinduskiej ulicy tak bliskiej memu sercu. I tak dobrze ze już jesteś. Ściskam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pachnące miejsce :) iść, ale wrócić :) też ściskam

      Usuń
  4. Zrobiona z tiulu - to o mnie. Nawet jak wyciągam nutellę palcem. Gdzie brak braków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach, poczułaś to miejsce :) dobrze, bardzo dobrze :)

      Usuń
  5. Gdy tylko "zajarzyłam", że gdzieś wybyłaś i Cię tu nie ma tez czekałam- przyznać się muszę... :)


    Nutella- długo nie zdawałam sobie sprawy jak ważna jest dla dzisiejszych 25-30 latków. Każdy ze znajomych mi ma taki skarb w szafie. Im większy słoik tym lepiej...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, ale to już przeszłość, nutella przestaje być modna ze względu na olej palmowy.

      Miło się wraca, kiedy ktoś czeka. Ucałowania posyłam...

      Usuń
  6. Mleczne dzieci/widma ... czasami trudno jest rozstac sie z tym, co odeszlo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie. Nie wiem, czy lubisz, ale może... https://www.youtube.com/watch?v=p3MePZWidr8

      Usuń
  7. Mleczne dzieci upaprane czekoladą... Nutella i odpowiadanie na ślady. Dobrze, że wróciłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zauważyłem, że to uczucie przezroczystości towarzyszy teraz wielu ludziom. Spojrzałem na klawiaturę i pomyślałam o moim przyjacielu, dawno sie nie odzywałem. Mam nadzieję, że nie ma jeszcze uczucia obcości w sobie. Dziekuję za ten wiersz Małgosiu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daleko zaszedłeś w tych zaległościach :) proszę bardzo :)

      Usuń