piątek, 5 czerwca 2015

O zaczarowaniu





Przeciskałam się wzdłuż korytarza, obok zdjęć, wspomnień
z niedzielnych spacerów.

Na biurku, pomiędzy książkami, przemknął mol, a może pająk.
Ukrył się gdzieś. W starannie upiętych zasłonach.
Niezbędne okazały się pułapki, zamykane klamrami, na amen.

Podróżowałam palcem po fusach, przecież ich kształt
wpasował się w przyszłość. Opiewał zapowiedź tajemnic,
jakie los przynosił, kiedy  z kraciastą walizką opuszczałam dom.
Odprowadzały mnie chmary ptaków, robiły sobie żarty, kręciły
kółka. Dlatego wróciłam z kotami, ale nikt ich nie dostrzega.

Jakby wypluwały słowa. Siedzą obok. Owinąwszy się szczelnie,
chronią przed głupstwami noce. Śnią o wielkich czynach. podbojach,
szczodrości złotych rybek. Miłosiernie zwracają ku mnie pyszczki.
Niecierpliwią się, figlują pomiędzy kwiatami, po drugiej stronie.
Potrafią złapać moment, blisko nadgarstka. Drganie tętnicy.


17 komentarzy:

  1. Jestem Ci wdzięczna Małgosiu za zaproszenie do Twojego świata. Wpadam tu z mojego i takie czary widzę. Obejmuję swój nadgarstek i czuję drganie. Serce <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, ze wzajemnością. To jest tak... dobrze czuć, że jesteś :)

      Usuń
  2. "Niecierpliwią się, figlują pomiędzy kwiatami" Czarujesz buziaku:*
    Jakie to szczęście móc złapać ten moment:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. poczuć życie :) https://www.youtube.com/watch?v=kLpIk7Gw4Xo

      Usuń
  3. Teraz więcej rozumiem. I skąd tyle kotów w moim domu, żona często sprowadza do domu zagubione zwierzęta, nie tylko koty. One się odwdzięczają. Karmione przez zimę ptaki również. Przypomniałaś mi, że wciąż jesteśmy samotni, tylko od czasu do czasu coś przemyka przez życie, przybliża się do serca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że z żoną i kotami czujesz się wspaniale :)

      Usuń
  4. Obezwładniasz mnie wrażliwością zapisaną na kartce. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. https://www.youtube.com/watch?v=hqZGvkF00DI

      Ściskam ciepło

      Usuń
  5. Przyjemne pisanie o kształtach przyszłości, łapaniu momentów, umykających jak pulsująca w tętnicach krew. Baci:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam skojarzenia z Alicją w Krainie Czarów :)...

    OdpowiedzUsuń
  7. <3
    wciąż nieustannie zauroczona...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że Ci się spodoba piosenka https://www.youtube.com/watch?v=HJzp2SRs0Ak

      Usuń
  8. a ja szepnę, że mam zaległości
    mam nadzieję, że wybaczalne ... ?

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak czegoś szukam, to wiem, że tutaj zawsze znajdę, po prostu wiem, wchodzę jak do domu.. dziękuję <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję Olu, jak mam słaby dzień, wiem, że jak tu przyjdę, zawsze znajdę słowa, które spowodują, że jest mi lepiej :* ściskam nieustająco :)

    OdpowiedzUsuń