piątek, 14 marca 2014

Zapraszam o 20:30 na wernisaż on-line

http://artpubgaleria.blogspot.ie/

Hugon Lasecki urodził się w 1932 roku w Grudziądzu. Studia w PWSSP w Gdańsku. Dyplom w pracowni prof. Stanisława Borysowskiego. W gdańskiej PWSSP pracował od 1962 roku, a od 1986 prowadził dyplomującą Pracownie Malarstwa. Tytuł profesora zwyczajnego otrzymał w 1994 roku. 

Prace malarskie i rysunki Laseckiego znajdują się w zbiorach muzealnych w Gdańsku, Muzeum Śląskim w Katowicach, Grudziądzu, Poznaniu, Szczecinie, Warszawie a także w licznych kolekcjach w kraju i za granicą: Australia, Austria, Finlandia, Francja, Holandia, Japonia, Kanada, Korea Płd., Kolumbia, Niemcy, RPA, Szwecja, USA, Wielka Brytania. Prezentował swoje prace na 49 wystawach indywidualnych i ponad 70 zbiorowych.

Laureat wielu nagród i wyróżnień. W roku 2009 odznaczony medalem " Zasłużony Kulturze Gloria Artis". 

Wydał pięć tomików wierszy.



© Hugon Lasecki 





***


Te ryby śpią razem
chodzą naokoło i żółkną,
niedługo zginą.
Potem spadnie deszcz.

                                            © Hugon Lasecki



2 komentarze:

  1. Napiszę tak: Miałam okazję stanąć twarzą w twarz z pracami Laseckiego w Galerii G. Grassa. Dla mnie jego prace, te kreski i przedziwne splątania jak najbardziej budzą moje zmysły i emocje, ale najbardziej porusza mnie takie nadmiernie uogólnione, niejednoznaczne wyrażanie „czegoś” To bardzo przyjemne uczucie, gdy nasza wyobraźnia stara się mierzyć z tym "czymś", chce rozszyfrować to "coś" - Hmm... takie tam moje refleksje...pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń