czwartek, 26 lutego 2015

Lament

Hugo Giza


Myślę, że mogłabym to powstrzymać,
gdybym potrafiła być twarda jak pielęgniarka - Anne Sexton



Nie wystarczy ani zapożyczonych godzin,
ani ubywających osób. Peter podsyła Lazaretto na nie sen,
czekanie. Pachną kwiaty, przymierzasz mój niepokój,
jest za duży, więc słucham Brendana Perry. Pierwsza czterdzieści
polskiego czasu. Moglibyśmy się przejęzyczyć, przegiąć,
przeczekać.

Słyszę świergot, dostrzegam czerwień maków, wełnę,
która się pręży, filcuje. Mam lepkie palce od mydła, masowania,
wcierania ciepła. Wiedziałam jak zawrócić sobie w głowie, nagość
twoich ramion, dotknąć żelazne mięśnie i noc, która chyli się we wszystko, co dobre
i szalona gdzieś pędzi.

Druga zero dziewięć. Lecę, rozpoznaję chmury, zanim wyjdą z domów.
Podpisuję kartki, listy. Zdrapuję naklejkę, trzydzieści sekund,
trzydzieści metrów, później natrafiam na wąski otwór, szkic, kształt,
czerń człowieka. Stracił, coś przepadło, uleciało
przez niezapięty guzik, zamek.

Jeżeli dopowiedziałam coś autentycznego, bliskiego, napisz do mnie,
że się nie mylę. Pomiędzy formułami abstrakcje, muzyka filmowa. Czekam,
w końcu raz może być inaczej.

09.08.2014



26 komentarzy:

  1. Przyszłam tu na chwilę do tego twojego wiersza, rozejrzałam się po nim i już zostanę, bo chce się mi czuć tak jak tobie. W sumie wolę twój lament od własnego, więc czemu nie?
    Teraz to wykasuj ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a nie wykasuję. Zazwyczaj "Anonimowi" wylewają na mnie swój hejt, dlatego taki opis komentarzy. Zatem, bez urazy :) Pozdrawiam

      Usuń
  2. Pozornie przywiązana do utartych ścieżek i schematów, lubię , gdy raz jest inaczej :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. https://www.youtube.com/watch?v=_CMFovuRWgo

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. https://www.youtube.com/watch?v=ezswBxBZhBc

      Usuń
  4. Dzwina jakaś jestem wychodzi na to, lubię gdy stale jest inaczej. ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A może właśnie, to jest normalność :)

      Usuń
  5. Świetna muzyka!
    Zawrócić sobie w głowie.....oj zdarza mi się :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. uśmiechnij się https://www.youtube.com/watch?v=Bps8xTtRifE

      Usuń
    2. Hahaha nie uwierzysz, ale za chwilę idę do fryzjera. Ciekawe czy ma szaloną trąbkę ;))

      Usuń
  6. Lubię gdy jest inaczej i raczej nie jeden raz:P:):D

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię te wszystkie tropy, które podpowiadasz w swoich wierszach. Czytane o brzasku mają wyrazistszy smak i zapach:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Krzyśku, że w tym ważnym dniu znalazłeś chwilę...

      Usuń
  8. Otacza nas niepokój, ciepło, wszystko ulatuje, ale nie znika, przypomina o sobie jak gałąź, bijąca o szyby na wietrze. Kiss

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. https://www.youtube.com/watch?v=knq2egNR9Bs

      Usuń
  9. "Pachną kwiaty, przymierzasz mój niepokój,
    jest za duży..."

    ta właśnie było w ostatnich dniach, dziękuję Małgosiu :*

    cicho

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem pięknoto :*

      https://www.youtube.com/watch?v=Bz8iEJeh26E

      Usuń
  10. Prawie poczułam to niespanie i ten przesyt, którym jest wypełnione.

    OdpowiedzUsuń

Moderowanie komentarzy, po zatwierdzeniu pojawią się na blogu.