piątek, 8 marca 2013

Urok

Jarosław Kukowski


Jestem kobietą. Usta wydęte a oczy
wzruszają się do łez. Już nie dziewica, ale
włosy wciąż błyszczą, spójrz: skórę mam jędrną i senną;
tak, jestem kobietą, przepraszam - eteryczną brunetką.
Kapusta kiszona na przemian z miodem
od rana. W otwartych oknach

nocą ćwiczę aksamitny głos. Nie tracę kontroli
nad atrybutami natury; moja wybujała piękność wiotka
i uległa, zazwyczaj razi twój wzrok, kładzie się cieniem
na włochate ciało zdobywcy egzotycznych trofeów.
Dla kaprysu, bez protestu daję się prowadzić za rękę,
wdycham twoją młodość.


08.03.2008

30 komentarzy:

  1. Jestesmy piekne Malgosiu...
    Serdecznosci
    Judith

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och, pamiętasz ten dowcip, w puencie, było coś takiego:

      - a ty się będziesz malować

      no i działa

      Usuń
  2. zawsze mlode i piekne...
    buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja niestety już tracę kontrolę nad atrybutami natury. Ona kontroluje mnie. :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Cieszę się że jestem kobietą.
    Fajnie jest być Paddym, on się cieszy Tobą.
    No to niech!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to wszystko w pętli :) działa :)

      Usuń
  5. Przeczytałam słowa, z mgły zroszone, gdzie wartość kobiety, u jej bosych stóp kiełkuje, gdzie kwiat żaden pachnący, jej pięknu nie dorówna. Przeczytałam...i przepraszam, bo szukałam autora, zapominając o tym, że najprawdziwiej o tym, nam samym jest zapisać. Bardzo mnie urzekło. Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny wiersz na tę okoliczność :-)
    Kobieta - to brzmi dumnie :-)
    Wszystkiego najlepszego, dzisiaj i każdego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  7. Kapusta kiszona na przemian z miodem - pasuje mi:-D!

    OdpowiedzUsuń
  8. o właśnie bez nadęcia i jest pięknie
    uśmiecham się :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ładnie o kobiecie... Może być o każdej:)

    OdpowiedzUsuń
  10. ,,Byc kobieta byc kobieta,marzyc ciagle bedac dzieckiem...,,

    OdpowiedzUsuń
  11. kobieta - babcia, matka - córka babci, wnuczka - córka matki i wciąż te same pytania, nadzieje i wątpliwości - oprócz tego siła Nosorożca :), ONI generalnie są po to by nas Uwielbiać :), reszta to kapusta kwaszona z miodem od rana i głębokie oddechy :)
    Fajne to Twoje pisanie Gocha, z zieloną, melancholią w tle :)

    OdpowiedzUsuń
  12. spokojność i pewność bije z tego tekstu. Kobieta to..... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewność, to kobiecy atut, uśmiechy :)

      Usuń
  13. "Dla kaprysu, bez protestu daję się prowadzić za rękę," - tak, zdarza mi się :)

    cicho

    OdpowiedzUsuń

Moderowanie komentarzy, po zatwierdzeniu pojawią się na blogu.