wtorek, 24 października 2017

Potencjał



Nie wiem, czy potrafię pozbawiać kogoś wartości tylko dlatego, że przekracza granicę, za którą sytuacje stają się niewiarygodne. Przybliżam się do detali, tablic z numerami domów. Szmaragdowe jezioro w tle albo ocean. Oczy pozbawione złudzeń, kiedy złość staje się elementem iluzji. I znowu nie wiem, czy przyczyny obsesji negują liryczne uniesienia czy nieznośny patos? Słowa ociekają lukrem albo cierpią, jak pytania o wolność. Przeczycie sobie, pudrowani poeci, w najwyższych formach, w wybrakowanych obrazach bez dobrej reputacji. Bo właściwie kogo obchodzi intensywny zapach porannej rosy czy nocna i lepka mgła, uczestniczka powracających do domu? Nie ujawnia nic, oprócz dźwięków. Tępych i ciężkich. Pod wpływem czasu podpieramy się heglowskimi fundamentami z cytatów. Później powiesz, że to było dość wyrafinowane, gdyż filozofia jako forma sztuki wypada słabo. Wchodzimy w ideę materializmu. Nic nie mówię, bo właściwie nie mam o czym. 

16 komentarzy:

  1. w moich oczach pozbawieni wartości staja się ludzie ktorzy przekraczaja moje granice za ktorymi sytuacje staja się niewygodne absurdalne ...przerażające albo śmieszne. ja potrafię już.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiele mówisz, Małgosiu, choć w niewielu słowach.

    OdpowiedzUsuń
  3. Im więcej wiesz, tym mniej mówisz. Tak to widzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak się jakoś samoczynnie człowiek przekształca. Ucieka od wrzasków. Ale tak mi dobrze.

      Usuń
  4. "...Przeczycie sobie, pudrowani poeci, w najwyższych formach, w wybrakowanych obrazach bez dobrej reputacji..."
    Świetnie to ujęłaś
    "Tak się jakoś samoczynnie człowiek przekształca. Ucieka od wrzasków. Ale tak mi dobrze".
    Mam tak samo! ):-)
    Pozdrowienie!M.

    OdpowiedzUsuń
  5. jeśli mam słuchacza... to nie przestaję czasem mówić....czasem mnie to wkurza...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze jest czasami się wygadać. Nie żałuj sobie.

      Usuń
  6. zamawiam te lukrowane, slodkie i mniam mniam... nalezy sie nam dla rownowagi ! :))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. naturalnie...nie zamierzalam wplynac na wolnosc tworcza ! ale jak chyba juz zauwazylas jestem daleka od lukru ;(

      Usuń
  7. Możliwe, że każdy człowiek odczuwa to inaczej. Jedni lubią więcej, inni mniej. Nie wnikam. Jestem jedynie odpowiedzialna za siebie, jeżeli chodzi o dobór słów.

    OdpowiedzUsuń